Sayfalar

7 Kasım 2013 Perşembe

tagliatelle enginara - veya enginarli makarna mi desek?

spagetti carbonara yediğiniz zaman, yediğiniz şey karbonlu spagetti olmasa da, ben dilbilimci değilim, yaptığım bu enginarlı tagliatelleye benzer bir biçimde tagliatelle enginara adını vermeyi uygun gördüm.

bu arada hepimiz karbonuz, neyse efendiler, devam.

barri gotic tarafarında bir mekan var, teyze şahane makarnalar satıyor. uğradığımda 3-5 türden alıp evde depoluyorum.

teyzenin spagettileri, mantarlı vs.li raviolileri, fettucineleri ve bugünkü yaptığım gibi tagliatelleleri şahane.

tagliateller, eller eller,
eller, eller, eller...

yıldırım gürses,

neyse,

malum burada evde ne varsa onunla yemek yapılır ve kayda geçirilir genelde ve bu yemek toplamda 10 dakikada işkembeye indirilmeye hazır olup, 5 dakikada yenmişir.

bu biber tabii ki yemedim, ama tango kırmızısı biber bu...
şarabın etikete de yağ sıçramasaymış, iyiymiş...



ne lazım?


makarna, ben tagliatelle kullandım, kuru değil, sen ne istersen onu kullan.
veled-i enginar konservesi, sen direkt taze enginar kullanacaksan, yarım ilmon ve yarım soğanla 25 dakika haşla, öylesi daha güzel olacaktır eminim,
bir kaç parça brokoli,
karides, soyulmuş, nü. gerekli değil, 5-10 parça kalmıştı, kullanayım dedim,
bu sefer dry beyaz şarap yerine kırmızı ile pişirdim, kırmızı şarap,
soğan, sarımsak,
acı, tango kırmızısı biber,
ekstra ekstra ekstra ekstra virgin zeytinyağı,
tuz-karabiber,
bir ince dilim mozarella, isteyen kaşar kullansın, isteyen parmesan, isteyen, neyse,
damlatmalık limon,
su, tariflere suyu neden yazmalar ki? su da şart
şeytan tüyü.

nasıl yapılır?

efendim, jamie oliver reyiz der ki,

ister ravioli yap, ister makarna,
tadı benzemeli deniz suyuna.

makarna pişirirken sudaki tuz miktarını böyle düşünün.

bu yaş makarnanın al dente pişme süresi kaynar suda 3 dakika. paket makarnalarda zevkinize kalmış.

makarna kısmı sorun değil.

efendim ekstra ekstra ekstra virgin zeytinyağımızda soğanları kavurduk ve bir dakika sonra sarmısak ve acı biberi ekledik. 20 - 30 saniye sonra enginarları ikiye bölüp dizdik, veled-i enginar demişim, küçük enginar bunlar, kalbi değil. kabuklarıyla yani.

ardından brokoliyi de ekledik.

karidesleri de ekleyip karideslerin rengi döner dönmez kırmızı şarapla olayı tamamladık ve çektirdik.

bir miktar limon damlatıp makarnanın üzerine güzelce ekledik.

ince dilimlenmiş mozarellayı da üzerine yerleştirdikten sonra yeşilliklerle tamamladık ve sonunda kendime göre bir şarap bulmuş olmanın mutluluğuyla almış olduğum "BACH" marka şarap eşliğinde afiyetle yediiiiik.

netice:

8/10, fucking delicious...

biraz daha kıvamlı bir sos şeklinde yeniden denenebilir...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder