Sayfalar

18 Kasım 2013 Pazartesi

elde sosis ve garnitür varsa?

tabii ki sadece bu ikisi yok, biraz daha fazlası var.

mutfağa girdim, dolabı açtım, bir şey kalmamış gibi duruyor. ama bir şey kalmamış gibi duran mutfakta aslında çok şey vardır.

demek isterdim, bir şeyler illa olacak. ama kendi yapabildiği şeyler haricinde hiçbir şey yapamayıp mutfağa bok atan adamı dövesim gelir. yer yer parçalı tokatlı da döverim denk gelirsem.

efendim, dolapta iki sosis, dondurulmuş, doğranmış sebzeler, domates ve peynir. çedar peyniri. sonra şu eti'nin etimek adıyla piyasaya sürdüğü türden kuru ekmekler, 8 tahıllı.

bunlarla ne yapılabilir?

az sonra tanışacağınız yemek yapılabilir

bunu yayınlamayı düşünmemiştim aslında...


ne lazım?

sosis, 2 sosis.
doğranmış dondurulmuş sebzeler, ister kendin doğra, ister benim gibi yap. içeriği, enginar, brükel lahanası, bezelye, havuç, fasülye, bakla.
zeytinyağı, ekstra ekstra ekstra virgin,
sarımsak, iki diş,
2-3 mantar, ince doğranmış,
acı, tango kırmızısı biber,
tuz, karabiber,
2 dilim çedar,
kuru ekmek,
domates, kumato kullanıyorum malum.
son dokunuşlar için havuç rendesi, yeşillik vs.
limon suyu,
minare gölgesi.

nasıl yapıldı?

efendim, klasik başlangıç, ekstra ekstra ekstra virgin zeytinyağında, orta ateşte bir diş sarımsak ve tango kırmızısı biberimizi kavurduk. içine dondurulmuş sebzeyi ve mantarları ekledik tuz ve karabiber. limon suyu, biraz domates püresi.

bunu tavada soteledik suyunu çekene kadar..

bir kaba koyup fırına attım ki geç soğusun.

zaten fazla iş kalmadı, sosileri 2 cm boyunda doğradık, önceden kızdırılmış zeytinyağı ve kalan bir diş sarımsağın olduğu tavaya attık. biraz çevirdik sonra 4 adet kuru ekmeği tavaya ekledik. 2 dilim çedarı şerit şerit doğrayıp tavaya atıp başladık tavada çevirmeye. bir domatesi dörde bölüp ekledikson dokunuş olarak biraz daha zeytinyağı, biraz daha çevirme ve tabağa aldık.

üzerine sebzeleri boca ettik. son dokunuş olarak yeşillik ve rendelenmiş havuç.

ekmekler yumuşadı, peynirle ve domates suyuyla kaplanıp, sosisin ve özellikle de sarımsağın aromasıyla şahane bir hal aldı.

mideye 6-4 oranlı limonlu bira eşliğinde indirdik.

netice:

fucking delicious!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder