Sayfalar

9 Kasım 2013 Cumartesi

firinda sebzeli spagetti - bir de salata, cok isterlerse...

...vejetaryenler de yiyebilir. salatada bir malzeme değişikliğine gidersek tabii...


fırında makarna makarnası alıp, fırında makarna tarifiyle fırında makarna yapmadım hiç.

fırında makarna yapılıyorsa, sanırım bu şekilde olmalı, diyerek kendim giriştim işe hep.

fırında makarnanın iyisi nasıl yapılır, içine ne koyulur, hangi makarna kullanılır ben anlamam. ben mutfağa bakarım, ne varsa ondan yemek yaparım.

bakalım, fucking delicious olabilecek mi?

cillop dedikleri bu...

ne lazım?

1 kişilik makarna kısmısı için:

spagetti
çedar peyniri, 3 dilim, isteyen kaşar, mozarella vs kullansın, ben bunu kullandım.
brokoli, bir miktar,
veled-i enginar konservesi, 1 adet,
4-5 ufak mantar, sapsız,
bir tatlı kaşığından hallice halis mulis tereyağı,
ekstra ekstra ekstra virgin zeyinyağı,
sarımsak, bir diş,
soğan, kuru,
acı, tango kırmızısı biber,
tuz, karabiber,
maydonoz, az miktar,
limon,
birkaç badem içi (maksat çeşni olsun),
minare gölgesi.

salata kısmısı için:

yeşillikler,
badem içi,
ekstra ekstra ekstra virgin zeytinyağı,
limon,
domates, kumato türü kullanıyorum malum,
gaucha sosu (bir tür baharatlı, sarımsaklı mayonez, arjantin kökenli barbekü sosu, sen ne istersen onu ekle, istersen ekleme, başka sos ekle, piyasa sos kaynıyor)
ton balığı ( balık da yemeyen vejetaryen arkadaşlara tavsiyem bunun yerine mantar soteleyebilirler)
közlenmiş kırmızı biber
davul tozu.

veya canın hangi salatayı isterse onu yap, istersen hiç yapma...

nasıl yapılır?

salata kolay, gaucha sosuna biraz zeytinyağı ve limon ekleyip karıştır, sonra doğranacakları doğra,  hepsini birbirine karıştır. salata hazır.


gelelim civcivli makarna kısmına,

civcivleri ve mantarları küp küp doğruyoruz. brokolileri küçük parçalara ayırıyoruz, enginar konservesini yaprak yaprak ayırıyoruz. peynirleri şerit şerit doğrayıp maydonozları kıyıyoruz.

zeytinyağını biraz tavaya ekliyoruz, kuru soğanı 1 dakika kavurup, doğranmış, ezilmiş veya rendelenmiş sarımsak ve kıyılmış tango kırmızısı acı biberi ekliyoruz içine. yarım dakika sonra, üç beş bademi, mantarları, brokolileri ve yaprak yaprak soyulmuş enginarı ekleyip, birkaç damla da limon suyunu da damlatıp altını kısıyoruz, tuz ve karabiber de tabii ki. bu arkadaşı ara ara karıştıralım ve suyunu çeksin.

spagettiyi al dente pişirip, süzüp tavadaki suyunu çekmiş arkadaşların üzerine ekliyoruz ve beraber 2 dakika tavayı ileri geri sallayıp, içindekileri hoplatmak suretiyle iyice suyunu çektiriyoruz.

fırına sokacağımız toprak kabı alıyoruz ve tavadakileri içine boşaltıyoruz.

üzerini peynirlerle kaplayıp maydonozları serpiştiriyoruz. biraz karabiber öğütüp tereyağını tepeye konduruyoruz.

fırına veriyoruz.

peynir renk değiştirince çıkarıp, salata ve rose şarap eşliğinde işkembeye indiriyoruz.

rose şarap demişken, pembe panterin adı ispanyolca la pantera rosa...

güllü panter...


netice:

fucking delicious!!!

daha evvel yapmıştım buna benzer. bazen kabın dibinde bir miktar su kaldığını gördüm. kullandığım ekipmana göre her defasında yeniden ince ayar gerekse de, tavada çevirme faslında makarnayı bozmadan bu suyu giderilirse, fırına pek iş düşmüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder